What a shame: the p4 on her lower jaw is still a baby-tooth. It could be possible that it comes later on, but I really don't believe that's going to happen. Next time I have to take some x-rays of her, I want her jaw to be x-rayed too. I wan't to see if the tooth is missing as a inborn reason or is it because of some accident of some kind.
It has stuck in it's place oddly long: Piri eats ALOT of bones and play ruff games with other dogs: still the tooth has stayed there ~2 months longer than any other baby tooth!
Let's hope for the best and prepare for the worst..
//
11. 9. kasvattaja huomasi että Pirin yksi premolaari oli kummallisen mallinen. Huomaamisen jälkeen olen tarkkaillut hammasta ja ihmetellyt miksi se on erimallinen kuin toinen puoli.
23. päivä näytin Pirin hammasta kaverille ja huomattiin että hammas oli muuttanut väriä ja heilui: hammas onkin maitohammas. On kuulemma toivoa, että hammas puhkeisi vielä, mutta itse en tähän jaksa uskoa. Seuraavan kerran kun Piri joudutaan jostain syystä käyttämään röntgenissä, pyydän kuvaamaan myös alaleuan. Haluan tietää että onko hammaspuutos synnynnäinen vai jonkun onnettomuuden seurausta.
Hammas on pysynyt yllättävän pitkään Pirin suussa. Piri syö paljon luita ja leikkii rajuja leikkejä toisten koirien kanssa: silti hammas oon pysynyt suussa ~2kk muita maitohampaita pidempään!
Toivotaan parasta ja valmistaudutaan pahimpaan..
Kommentit